Het Thuiswinkel.org-keurmerk wordt weliswaar geassocieerd met veiligheid en betrouwbaarheid, maar slechts een kwart van de consumenten mijdt webwinkels die het waarborglogo niet voeren.
Dat blijkt uit onderzoek van TNS NIPO, dat werd uitgevoerd in opdracht van Thuiswinkel.org. Aan het onderzoek deden 300 online consumenten van 18 jaar en ouder mee.
De naamsbekendheid van het waarborglogo Thuiswinkel.org werd ook onder de loep genomen. Daarnaast keken de onderzoekers of het logo geassocieerd wordt met veilig online winkelen en of mensen ook bij webwinkels zouden shoppen die het logo niet voeren.
Betrouwbaarheid
Op die laatste vraag valt het antwoord eigenlijk wat tegen. Een luttele 26 procent van de ondervraagden doet geen aankoop bij webwinkels die het waarborglogo Thuiswinkel.org niet voeren.
Toch vindt 74 procent van de consumenten dat het Thuiswinkel Waarborg staat voor de betrouwbaarheid van een webwinkel. Van het geïnterviewde winkelpubliek koopt 72 procent eerder bij een webshop die het Waarborg van Thuiswinkel wel voert.
Bekendheid keurmerk gestegen
Verder is het keurmerk van Thuiswinkel.org bekender geworden. Maar liefst 90 procent van de respondenten herkent het logo wanneer zij het zien. De helft van de ondervraagden herkent de naam van Thuiswinkel.org. Een even groot deel associeert het logo met veiligheid.
Ook wordt Thuiswinkel.org geassocieerd met garantie, het zorgen voor betrouwbaarheid en het bepalen van voorwaarden en regels.
Lees meer technieuws op Hyped.nl.
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl